czwartek, 21 maja 2015

www czyli Wywiad z Wojciechem Widłakiem

Ciekawy wywiad z Wojciechem Widłakiem autorem "Sekretnego życia Krasnali w Wielkich Kapeluszach", "Wesołego Ryjka", "Opowieści do poduszki" i "Pana Kuleczki".

"To zagadkowa historia. Ela mieszka w Krakowie, a ja w Warszawie. Nie znaliśmy się osobiście, widzieliśmy się kiedyś raz przelotnie. Ja noszę muszki, a wtedy nosiłem też melonik. Kiedy zobaczyłem, że Pan Kuleczka jest w muszce i meloniku, wydało mi się to niesamowite.
Potem była druga ilustracja i trzecia... Pierwsze trzy opowiadania miały trochę inny charakter niż następne. To było trochę tak, jakby świat Pana Kuleczki i jego podopiecznych powoli mi się odsłaniał. Zaczynałem widzieć, kim oni są – w ogóle i dla siebie wzajemnie, jakie mają charaktery. Potem było mi coraz łatwiej o nich pisać."
.


Agnieszka Dobrowolska A więc to nie Pan ich wymyśla ?
Nie jestem ich stwórcą – raczej obserwatorem.
Kiedyś pisząc zimowe opowiadanie, miałem taki pomysł, że wyjdą sobie na dwór i tam się będzie coś działo. Pisałem, pisałem... a oni dochodzili do przedpokoju i po prostu nie mogli wyjść. Wreszcie zostali w domu. To było niezwykłe doświadczenie, bo wtedy poczułem, że oni się mnie nie słuchają. Dzięki temu, że nie narzucałem im tego, co mi się wydawało, że powinni robić, mogłem zobaczyć, co robią naprawdę."

Cały wywiad można przeczytać w >>> Małym Pokoju z Ksiażkami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz